UO za proračun i opću upravu Grada Popovače upućuje obavijest udrugama s ovog područja vezanu za novi pristup financiranju udruga iz javnih izvora.
„Temeljem sve naglašenijih zahtjeva za transparentnosti i odgovornosti pri trošenju sredstava poreznih obveznika, Vlada RH donosi Uredbu o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge. Uredba je stupila na snagu 17. ožujka 2015. i zahtijeva promjene u dosadašnjoj praksi raspolaganja javnim sredstvima.
Jedinice lokalne samouprave trebaju uskladiti svoje opće akte kojima se uređuje financiranje i ugovaranje programa i projekata s odredbama Uredbe. Zajednice tehničke kulture, gradske sportske i vatrogasne zajednice također na odgovrarajući način trebaju postupati sukladno Uredbi.
Davatelj financijskih sredstava određuje prioritete za dodjelu sredstava programima i/ili projektima udruga i za to planira sredstva u proračunu za narednu kalendarsku godinu. Iznos koji će se dodjeljivati udrugama se, dakle, ne planira u proračunu na temelju iznosa kojeg predlažu same udruge s obzirom na svoje potrebe za financijskih sredstvima. Nakon što definira prioritete te osigura financijska sredstva odnosno usvoji Proračun za narednu godinu, davatelj će raspisati javni natječaj ili javni poziv za dodjelu financijskih sredstava (za očekivati je da će to biti krajem 2015. godine ili tijekom prve polovice siječnja 2016. godine za 2016. godinu). Javni natječaj bit će otvoren najmanje 30 dana.
Uredba se primjenjuje odnosno obvezan je javni natječaj ili javni poziv i kada se udrugama odobravaju nefinancijske podrške u pravima, pokretninama i nekretninama (primjerice kada im se na korištenje dodjeljuju prostori). Iznimno, financijska sredstva se bez objavljivanja javnog natječaja dodjeljuju izravno samo u opravdanim i iznimnim slučajevima kada nepredviđeni događaji obvezuju davatelja financijskih sredstava da u suradnji s udrugama žurno djeluje u rokovima u kojima nije moguće provesti standardni natječajni postupaki kada se problem može riješiti samo izravnom dodjelom financijskih sredstava. Ukupan iznos tako dodijeljenih sredstava iznosi najviše 5% svih sredstava planiranih u proračunu za financiranje svih programa i projekata udruga. Bez natječaja financijska sredstva dodjeljuju se udrugama koje imaju isključivu nadležnost u području djelovanj a (npr. Gorska služba spašavanja) ili je udruga temeljem propisa izrijekom navedena kao provoditelj određene aktivnosti (npr. Zakonom o Crvenom križu, o vatrogastvu i sl).
Nakon zatvaranja Natječaja nadležno Povjerenstvo utvrdit će ispunjavaju li prijavitelji uvjete Natječaja odnosno izvršiti ocjenjivanje programskih/ projektnih prijava te utvrditi Rang- listu za financiranje.
S prijaviteljem programa ili projekta davatelj financijskih sredstava sklapat će ugovore o financiranju iz javnih izvora (odnosno ugovor o odobravanju nefinancijske podrške), a u roku od 30 dana od dana donošenja odluke o financiranju. Sva financijska sredstva potražuju se od davatelja ispunjenim zahtjevom za isplatu sredstava sukladno roku navedenom u ugovoru.
Udruga koja koristi sredstva iz javnih izvora mora biti upisana u Registar udruga i Registar neprofitnih organizacija. Prije sklapanja ugovora davatelj financijskih sredstava zatražit će od prijavitelja izjavu o nepostojanju i izbjegavanju dvostrukog financiranja.
Za dodjelu financijskih sredstava udruge s ovog područja koje djeluju u okviru Zajednica (Vatrogasne, Zajednice sportskih udruga odnosno Zajednice tehničke kulture) prijavljivat će se na Natječaj/Javni poziv kojeg će raspisati Grad Popovača, a postupak obrade prijava i dodjele sredstava će provoditi nadležna Zajednica.
Natječaj za dodjelu financijskih sredstava za udruge kao i sva potrebna dokumentacija za prijavu bit će objavljeni na internetskoj stranici www.popovaca.hr, a za sve informacije prijavitelji će se moći obratiti u gradskoj upravi radnim danom u vremenu od 08 do 16 sati."